ساختن یک برند از پایه که شناخته شده باشد کار آسانی نیست. شما میدانید برای شروع باید چه کارهایی انجام داد؟برند ما چه احساسی باید در مردم ایجاد کند؟ آیا در ابتدا مخاطب خاصی را باید مورد هدف قرار داد؟

اینها سوالاتی هستند که وقتی به این فکر می کنید که چگونه محصولاتتان یا خدماتتان را به صورت یک برند بفروشید یا ارائه دهید ذهنتان را به چالش می‌کشد، می توانید راهنمای ما را در مورد چگونگی راه اندازی یک کسب و کار برای شروع بررسی کنید. شما یک ایده تجاری دارید یا می خواهید طراحی برند موجود خود را تغییر دهید،پس مطالب مارا در مورد ایجاد هویت برند قوی برای کسب و کار خودتان از دست ندید و تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

برند
برند مارکتینگ

برند دقیقا چیست؟

یک برند فقط یک نام و لوگوی قابل تشخیص نیست که شما را در یک بازار شلوغ متمایز کند. برند شما این است که مردم شما را در هر جایی که کسب و کارتان را می بینند به یاد بیاورند و شما می توانید برداشت های آنها را در مورد برند خودتان کنترل کنید. شما باید به این فکر کنید، مردم نیز برند های شخصی دارند. هر یک از ما یک نام، یک چهره، یک سبک، یک روش ارتباطی داریم و با این ویژگی ها، تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف می گذاریم.

به همین ترتیب، کسب و کار ها دارای نام‌ها، محصولات، آرم‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها، صداها و شهرت هستند که آن‌ها را تشکیل می‌دهند و بر نحوه درک آنها تأثیر می‌گذارند. شما باید به طور موثر به ایجاد یک نام تجاری جدید فکر کنید و قبل از آن مخاطب هدف خود را بشناسید بهترین راه برای ساختن یک برند با تعیین این که آن برند چگونه به نظر می رسد فهمیدن احساسی است که می خواهید در مخاطب برانگیزد شروع می شود

چگونه یک برند بسازیم؟

ساختن یک برند جدید اساساً به هفت مرحله خلاصه می شود:

در حالی که ممکن است هنگام چرخش یا ایجاد نام تجاری خود، برخی از مراحل را مجدداً مرور کنید، مهم است که هنگام شکل دادن به هویت برند خود، هر جنبه را در نظر بگیرید. بیایید با بسترسازی برای اطلاع از نحوه ایجاد برند تجاری خود شروع کنیم.

در مورد مخاطبان هدف و رقبای خود تحقیق کنید

قبل از شروع تصمیم گیری در مورد نحوه ایجاد یک برند تجاری، باید بازار فعلی را بدانید، یعنی مشتریان بالقوه و رقبای فعلی شما چه کسانی هستند. راه های زیادی برای انجام این مرحله از نحوه ایجاد یک برند وجود دارد:

دسته بندی محصول یا خدمات خود را در گوگل جستجو کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم را تجزیه و تحلیل کنید. ساب‌ ردیت‌ هایی را که به مشتریانتان مربوط می‌شود، بررسی کنید و مکالمات و توصیه‌های محصول آنها را ببینید. با افرادی که بخشی از بازار هدف شما هستند صحبت کنید و از آنها بپرسید که از چه برند هایی در فضای شما خرید می کنند.

به حساب‌ها یا صفحات مربوط به رسانه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما دنبال می‌کنند و از آنها استقبال می‌کنند، نگاه کنید. به خرید آنلاین یا آفلاین بروید و احساس کنید که مشتریان شما چگونه محصولات را مرور می کنند و می خرند.

در حین انجام تحقیقات، موارد زیر را یادداشت کنید:

مشتریان «پایین‌ترین میوه» شما چه کسانی هستند—کسانی که می‌توانید به راحتی به آنها بفروشید. رقبای اصلی شما چه کسانی هستند – برند هایی که در بازار تثبیت و شناخته شده اند.

مشتریان شما چگونه صحبت می کنند و در مورد چه چیزی صحبت می کنند – علایق آنها و زبانی که آنها را بیان می کنند.

مهم است که قبل از حرکت رو به جلو روی این موضوع نظارت داشته باشید، زیرا نشان می دهد که برند شما باید روی چه چیزی تمرکز کند و چگونه می تواند شما را متمایز از رقبا قرار دهد.

تمرکز و شخصیت خود را انتخاب کنید

شما می توانید برند خود را طوری تثبیت کنید که همه محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید با دیدن نام برند و لوگوی شما در ذهن مخاطب نمایان شود، حتی در همان ابتدا مهم است که تمرکز خود را پیدا کنید باید در مورد لحن برند خود فکر کنید و روی آن متمرکز شوید.

با بیانیه موقعیت یابی شروع کنید

بیانیه موقعیت یابی توصیفی مختصر از بازار هدف شما و همچنین تصویری قانع کننده از نحوه درک آن بازار از برند شما است. اگرچه ممکن است مانند چیزی از مطالب تبلیغاتی شما خوانده شود، بیانیه موقعیت شما یک ابزار داخلی است. هر تصمیم بازاریابی و محصولی که در رابطه با برند خود می گیرید باید با بیانیه موقعیت یابی شما همسو باشد و از آن پشتیبانی کند. یک بیانیه موقعیت یابی خوب، راهنمای تلاش های بازاریابی شما است. این به شما کمک می کند تا زمانی که روی استراتژی و تاکتیک های بازار کار می کنید، تمرکز خود را بر برند و ارزش پیشنهادی آن حفظ کنید. پیشنهاد با ارزش منحصر به فرد شما چه چیزی است که در آن رقابت می کنید. آن را پیدا کنید و از آن راه وارد شوید و آن را به بخشی از پیام های برند خود تبدیل کنید

از طرف دیگر، اگر شرکتی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، دلیلی در هسته خود دارد (مثلاً اگر در حال راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی هستید)، می‌توانید این را به‌ عنوان بیانیه مأموریتی نیز بنویسید که قول روشنی به مشتریان شما یا جهان می‌ دهد چه کلماتی را با نام تجاری خود تداعی می کنید؟

یکی از راه‌های نگاه کردن به نحوه ساخت برند خود این است که برند خود را به عنوان یک شخص تصور کنید. او چگونه خواهد بود؟ مشتریان شما جذب چه شخصیتی می شوند؟

این به اطلاع رسانی صدای شما در رسانه های اجتماعی و لحن تمام خلاقیت های شما، چه بصری و چه نوشتاری کمک می کند.

یک تمرین سرگرم کننده و مفید برای چگونگی ایجاد یک برند جدید، بیان سه تا پنج صفت است که نوع برندی را که ممکن است در بین مخاطبان شما طنین انداز شود، توصیف می کند.

چه استعاره ها یا مفاهیمی برند شما را توصیف می کنند؟

فکر کردن به هویت برند خود به عنوان یک استعاره، یا تجسم آن، می تواند به شما کمک کند تا ویژگی های فردی را که می خواهید داشته باشد شناسایی کنید.

این می‌تواند یک وسیله نقلیه، یک حیوان، یک سلبریتی، یک تیم ورزشی، هر چیزی باشد – به شرطی که شهرت برجسته‌ای در ذهن شما داشته باشد که جوی را که می‌خواهید برند تان ایجاد کند، ایجاد کند.

اگر هویت برند شما یک حیوان بود، چه حیوانی بود و چرا برای شما شبیه آن حیوان است؟

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

گل رز با هر نام دیگری همچنان بوی شیرینی دارد. اما نایک با نام دیگری روی پاهای کمتری دیده می‌شود.»

شکسپیر (نوعی)

در یک نام چیست؟ بسته به نوع کسب‌ و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، می‌توانید این موضوع را مطرح کنید که نام شما اهمیت کمی دارد یا اهمیت زیادی دارد.

همانطور که قبلاً گفتیم، یک برند بسیار بیشتر از یک نام است. شخصیت، اقدامات و شهرت هویت برند شما واقعاً همان چیزی است که به این نام در بازار معنی می دهد.

اما به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، نام شرکت شما احتمالاً یکی از اولین تعهدات بزرگی است که باید انجام دهید. اگر تصمیم به رفتن به آن مسیر را داشته باشید، لوگوی برند، دامنه، بازاریابی و ثبت علامت تجاری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد (علامت تجاری نام‌های تجاری عمومی که به معنای واقعی کلمه آنچه را که می‌فروشید توصیف می‌کنند).

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید نام فروشگاهی را انتخاب کنید که تقلید از آن سخت و حتی سخت‌تر از آن با افراد موفق موجود در بازار اشتباه گرفته شود. اگر قصد دارید خطوط تولیدی را که در آینده ارائه می دهید گسترش دهید، به جای انتخاب نام تجاری بر اساس دسته بندی محصول خود، نام تجاری خود را گسترده نگه دارید تا چرخش آن آسان تر باشد.

می توانید از مولد نام تجاری ما برای طوفان فکری برخی از نام ها استفاده کنید، یا یکی (یا ترکیبی) از روش های زیر را امتحان کنید:

کلمه ای بسازید، مانند پپسی.

یک کلمه نامرتبط مانند اپل را برای کامپیوترها مجددا قاب کنید.

از یک کلمه یا استعاره پیشنهادی مانند بافر استفاده کنید.

آن را به معنای واقعی کلمه توصیف کنید (احتیاط: تقلید آسان) مانند (کمپانی کفش)

یک کلمه را با حذف حروف، اضافه کردن حروف یا استفاده از انتهای لاتین مانند مخفف کلمه را به کار ببرید یا.

یک نام اختصاری از یک نام طولانی تر، مانند HBO (Home Box Office) ایجاد کنید.

دو کلمه را ترکیب کنید: Pinterest (پین + علاقه) یا Snapple (snappy + apple)

از آنجایی که نام تجاری شما بر دامنه/URL وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد، قبل از تصمیم گیری در مورد نام دامنه، حتماً در اطراف خرید کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است. راهنمای ما برای انتخاب یک نام تجاری خوب را بررسی کنید یا از ابزارهای ما برای تأیید در دسترس بودن (جستجوی چه کسی) استفاده کنید یا ایده هایی برای نام دامنه دریافت کنید.

همچنین ایده خوبی است که نام خود را توسط یک گروه متمرکز از افراد نزدیک اجرا کنید، اگر دلیل دیگری جز این نیست که مطمئن شوید معنای ناخواسته ای ندارد یا بسیار شبیه به چیز دیگری است که ممکن است از قلم افتاده باشد.

یک شعار بنویسید

یک شعار جذاب یک دارایی خوب است – چیزی مختصر و توصیفی که می‌توانید از آن به عنوان یک شعار در رسانه‌های اجتماعی، هدر وب‌سایت، کارت‌های ویزیت سفارشی، و هر جای دیگری که کلمات بسیار کمی برای ایجاد یک کار بزرگ دارید استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که با یافتن زوایای جدید برای بازاریابی همیشه می توانید شعار خود را تغییر دهید—

پپسی در چند دهه گذشته بیش از 30 شعار را پشت سر گذاشته است

یک شعار خوب کوتاه، جذاب است و تأثیری قوی برای افزایش آگاهی از برند ایجاد می کند. در اینجا چند راه برای نزدیک شدن به نوشتن یک شعار برای خودتان آورده شده است:

ادعای خود را مطرح کنید : “قوی ترین قهوه جهان”

آن را به یک استعاره تبدیل کنید. ردبول: “ردبول به شما بال می دهد.”

نگرش مشتریان خود را بپذیرید نایک: “فقط انجامش بده.”

برچسب های اهرمی : “یک بازی مهمانی برای افراد وحشتناک.”

یک قافیه بنویسید. (تبلیغات قهوه)بهترین بخش بیدار شدن از خواب، در فنجان شماست.”

آن را به معنای واقعی کلمه توصیف کنید. آریتزیا: “بوتیک مد زنانه.”

ظاهر نام تجاری خود را انتخاب کنید (رنگ ها و فونت)

هنگامی که نام خود را مشخص کردید، باید به طراحی برند خود فکر کنید – اینکه چگونه برند خود را به صورت بصری نشان می دهید – یعنی رنگ ها و تایپوگرافی خود. وقتی شروع به ساختن وب سایت خود می کنید، این به کارتان خواهد آمد.

انتخاب رنگ های خود

رنگ‌ها فقط ظاهر برند شما را مشخص نمی‌کنند، بلکه احساسی را که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید را نیز منتقل می‌کنند و به شما کمک می‌کنند آن را در هر کاری که انجام می‌دهید ثابت کنید. شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را از رقبای مستقیم متمایز کند تا از سردرگمی مصرف کنندگان جلوگیری کنید.

روانشناسی رنگ ها یک علم دقیق نیست، اما به اطلاع رسانی در مورد انتخاب های شما کمک می کند، به خصوص در مورد رنگی که برای لوگوی برند خود انتخاب می کنید.

این اینفوگرافیک نمای کلی خوبی از احساسات و تداعی هایی که از رنگ های مختلف به طور کلی برانگیخته می شود، ارائه می دهد.

این مهم است که در نظر داشته باشید که متن سفید و سیاه چقدر خوانا روی پالت رنگ شما خواهد بود و متن رنگی ممکن است روی پس‌ زمینه‌ های سفید و سیاه به نظر برسد. سعی کنید از ابزاری مانند برای طوفان فکری رنگ هایی که هم کار می کنند استفاده کنید. کدهای هرگز را بگیرید تا در دسترس باشید، و سایه های مختلف را غربال کنید تا آن هایی را که دوست دارید پیدا کنید.

انتخاب فونت های خوب، در این مرحله خوب است به فونت هایی که ممکن است بخواهید در وب سایت خود استفاده کنید نیز نگاه کنید

بهترین راه برای ساختن یک برند در مورد فونت، ساده نگه داشتن آن است. حداکثر دو فونت را برای جلوگیری از گیج شدن بازدیدکنندگان انتخاب کنید: یکی برای سرفصل ها و دیگری برای متن اصلی (این فونتی را که ممکن است در لوگوی برند خود استفاده کنید شامل نمی شود).

می‌توانید از Font Pair برای مرور مجموعه وسیعی از فونت‌هایی که به خوبی با هم همخوانی دارند استفاده کنید.

انتخاب فونت های خود

در این مرحله، خوب است به فونت هایی که ممکن است بخواهید در وب سایت خود استفاده کنید نیز نگاه کنید.

بهترین راه برای ساختن یک برند در مورد فونت، ساده نگه داشتن آن است. حداکثر دو فونت را برای جلوگیری از گیج شدن بازدیدکنندگان انتخاب کنید: یکی برای سرفصل ها و دیگری برای متن اصلی (این فونتی را که ممکن است در لوگوی برند خود استفاده کنید شامل نمی شود).

می‌توانید از Font Pair برای مرور مجموعه وسیعی از فونت‌هایی که به خوبی با هم همخوانی دارند استفاده کنید.

برای الهام گرفتن، از Stylify.me در وب سایت های مورد علاقه خود استفاده کنید تا سبک بصری آنها را در یک نگاه ببینید.

لوگوی برند خود را طراحی کنید

طراحی لوگوی برند احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که وقتی به ساخت یک برند جدید فکر می کنید به ذهنتان می رسد. و دلیل خوبی دارد: در نهایت این چهره شرکت شماست و به طور بالقوه می تواند در هر جایی که نام تجاری شما وجود دارد باشد.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید برند خود را با لوگویی ایجاد کنید که منحصربه‌فرد، قابل شناسایی و مقیاس‌پذیر باشد تا در همه اندازه‌ها کار کند (چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود).

تمام مکان‌هایی را در نظر بگیرید که لوگوی برند شما باید وجود داشته باشد: از وب‌سایت، عکس نمایه صفحه فیس‌بوک، بنر کانال یوتیوب تا حتی «فاویکون‌ های» کوچکی که در برگه مرورگر فعلی‌تان می‌بینید.

برای مثال، اگر یک لوگوی متنی به عنوان آواتار اینستاگرام خود دارید، خواندن آن تقریبا غیرممکن خواهد بود. برای آسان‌تر کردن زندگی‌تان، یک نسخه مربعی از لوگوی برند تان با یک عنصر نمادی ایجاد کنید که حتی در اندازه‌های کوچک‌تر نیز قابل تشخیص است.

توجه داشته باشید که چگونه لوگوی دارای نماد، یا و علامت کلمه است که می تواند جداگانه استفاده شود.

روی لوگویی سرمایه گذاری کنید که بتواند در هر نقطه از وب و در چاپ فیزیکی ظاهر شود.

در زیر برخی از انواع مختلف لوگو وجود دارد که می توانید برای کمک به شما در برقراری ارتباط با طراحان و یافتن سبکی که منطقی باشد و به ایجاد برند شما کمک کند، انتخاب کنید. رنگ‌ها و فونت‌هایی را که انتخاب کرده‌اید در ذهن داشته باشید تا مطمئن شوید که با لوگوی شما کار می‌کنند تا برند شما را منتقل کنند.

لوگوی برند انتزاعی معنایی دارد، اما در واقع، فقط یک شکل و رنگ است که نمی‌توانید به راحتی آن‌ها را به هیچ چیز در دنیای واقعی گره بزنید.

مزیت یک لوگوی انتزاعی این است که معنای ذاتی ندارد – شما می توانید آن را خودتان بسازید و آن را در ذهن مشتریان خود زنده کنید.

طلسم: وندی

لوگوی برند وندی

لوگوهای طلسم اغلب با چهره یک شخصیت نشان داده می شوند. آنها ممکن است با ایجاد هویت یا شخصیت برند خاص و مرتبط، کسب و کار شما را انسانی کنند، اما توجه داشته باشید که در حال حاضر یک سبک قدیمی هستند و فقط در زمینه های خاصی توصیه می شوند (به عنوان مثال، شما عمداً به دنبال یک ظاهر قدیمی هستید).

نشان: استار باکس

لوگوی برند استار باکس

لوگوهای نشان اغلب دایره ای هستند و متن را با یک نشان برای طراحی برند جسورانه و سلطنتی ترکیب می کنند. با این حال، اگر طراحی بیش از حد پیچیده باشد، وقتی آنها را کوچک می کنید، تأثیر خود را از دست می دهند. اما اگر به درستی انجام شود، آنها می توانند تأثیر زیادی در ساخت برند داشته باشند و سبکی به یاد ماندنی از لوگو ایجاد کنند.

علامت نامه: IBM

لوگوی برند ibm

لوگوهای  حروف اول نام کامل کسب و کار شما را به لوگوی برند تبدیل می کنند. اگر ایده ای برای نام کسب و کار با 3 کلمه یا بیشتر دارید، ممکن است این سبکی باشد که می خواهید در نظر بگیرید، به خصوص اگر ابتدایی بودن آن جذاب باشد.

نماد: توییتر

لوگوی نماد برند شما است که به عنوان یک استعاره بصری نشان داده می شود. برخلاف یک لوگوی انتزاعی، یک لوگوی نماد چیزی را در مورد محصول نشان می دهد (پرنده توییتر حاکی از «توئیت‌ های» کوتاه مکرر در پلتفرم است).

به عنوان یک برند تثبیت نشده که هنوز در تلاش برای ایجاد آگاهی از برند است، باید از استفاده از لوگوی نماد به تنهایی خودداری کنید. با این حال، اگر در مورد نوع لوگوی برندی که می‌خواهید مطمئن نیستید، جفت کردن یک لوگوی نماد با یک علامت کلمه معمولاً یک شرط مطمئن است.

علامت کلمه: فیس بوک

لوگوی برند فیس بوک

لوگوهای نام برند، رنگ ها و فونت شما را به هویت بصری تبدیل می کنند. مشکل علامت‌های کلمه این است که ایجاد آنها در یک طرح مربعی مقیاس‌پذیر دشوار است و وقتی کوچک می‌شوند به راحتی خوانایی خود را از دست می‌دهند

با این حال، می‌توانید این مشکل را به سادگی با دریافت یک لوگوی نماد همراه یا تبدیل حرف اول علامت کلمه به یک لوگوی جداگانه اما متصل برطرف کنید، مانند کاری که فیس‌بوک کرد F خود انجام می‌دهد.

ترکیب: مک دونالد

به دلیل محدودیت هایی که برای هر نوع لوگو وجود دارد، بسیاری از لوگوها ترکیبی از سبک ها هستند.

به‌ عنوان یک کسب‌وکار کوچک جدید که بهترین راه برای ساختن یک برند و لوگو را تجربه می‌کند، نیازی نیست نمادی را روی علامت کلمه انتخاب کنید، وقتی احساس می‌کنید که هر دو برای نشان دادن برند شما به عنوان یک لوگوی ترکیبی ضروری هستند. از هر دو. این باعث می‌شود که شرایط ایجاد یک لوگوی مقیاس‌پذیر را راحت‌تر کنید و در عین حال نام برند خود را در جلو و مرکز قرار دهید. برای مثال، مک‌ دونالدز می‌تواند از طاق‌های طلایی نمادین خود در هر جایی که علامت کلمه کامل آن جا نمی‌شود استفاده کند.

نام تجاری خود را در سراسر تجارت خود اعمال کنید

به کار بردن نام تجاری خود در سراسر کسب و کارتان به آن یک داستان برند منسجم می دهد. یک داستان برند نشان می دهد که کسب و کار شما چه کسی است و چیست. این زمینه را برای هر تعاملی که مشتریان با برند شما دارند، در فروشگاه و آنلاین ایجاد می کند.

در تحقیقات Shopify در مورد آنچه که اعتماد خریدار و مشتری را جلب می کند، متوجه شدیم که خریداران برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین خرید می کنند، اغلب به دنبال ماموریت و هدف یک کسب و کار هستند تا ببینند آیا ارزش های مشترکی با کسب و کار دارند (به عنوان مثال، پایداری). آن‌ها به صفحه درباره ما مراجعه می‌کنند تا درباره اینکه از چه کسی خرید می‌کنند و برای مشتریان آگاه‌تر اجتماعی، نحوه اداره کسب‌وکار بیشتر بدانند. اگر کسب‌وکار شما داستان برندی دارد، آن را به اشتراک بگذارید، زیرا می‌تواند به خریدار کمک کند تا مطمئن شود که تجارت شما قانونی است.

هنگام ایجاد یک نام تجاری جدید، بیانیه موقعیت یابی شما می تواند شما را شروع کند، اما می خواهید چند سوال برای داستان برند خود بپرسید:

چه انگیزه ای باعث شد که کسب و کارم را شروع کنم؟

چرا این شرکت وجود دارد؟

چگونه به جهان کمک کنیم؟

داستان پشت کسب و کار من که مشتری باید بداند چیست؟

هر کسب و کاری ماموریت محور نیست، اما اگر نام تجاری خود را با یک مأموریت یا ارزش ایجاد می کنید، به داستان برند و داستان خود را به اشتراک بگذارید و به مشتریان بگویید چرا کسب و کار شروع شده است. به کسب‌ و کار های کوکاکولا نگاه کنید، و بگویید یک نام تجاری مبتنی بر ماموریت است، حتی اگر نه چندان زیاد!.

کوکاکولا، یک کسب‌وکار نوشابه‌های غیر الکلی شناخته‌شده در سطح جهانی، مبتنی بر یک هدف اجتماعی یا محیطی قوی نیست، اما از طریق برند سازی که بر گرد هم آوردن دوستان برای تجربه سرگرمی، شادی و ارتباط متمرکز است، به بازار هدف خود جذب می‌کند. یک مشتری یک محصول کوکاکولا اگر با آن دوستان از محصول لذت می‌برد، می‌تواند احساس کند که از نظر اجتماعی با دوستان یا عزیزانش ارتباط بیشتری دارد.

برای صاحبان مشاغلی که یک برند جدید می سازند، چیزهای زیادی برای یادگیری از کوکاکولا وجود دارد. این نمونه‌های عالی از بازاریابی برند را از طریق طرح‌ها، فونت‌ها، تصاویر و رنگ‌های جاودانه ارائه می‌دهد که فوراً قابل تشخیص هستند.

چه بهترین راه برای ساختن یک برند برای شما تمرکز بر یک ماموریت باشد یا نه، مهم این است که به مشتری داستانی بدهید که خودش درباره برند شما تعریف کند.

همانطور که رشد می کنید، نام تجاری خود را توسعه دهید

ساختن یک برند با ایجاد یک لوگو یا شعار یا حتی با راه اندازی آگاهی از برند شما متوقف نمی شود. برند شما باید وجود داشته باشد و هر جا که مشتریان شما با شما تعامل دارند ثابت بماند، از موضوعی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید، مواد بازاریابی که تولید می کنید تا نحوه بسته بندی و ارسال محصولاتتان.

شما همچنان به شکل‌دهی و تکامل طراحی و هویت برند خود ادامه می‌دهید، زیرا مشتریان بیشتری را در معرض آن قرار می‌دهید و در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه با آنها صحبت کنید بیشتر بدانید.

قدردانی از این نکته مهم است که هرگز کنترل 100% بر نحوه درک افراد از هویت برند شما نخواهید داشت.

شما می‌توانید مشتریان را در مسیر درست بکشید، تأثیر اولیه خوبی داشته باشید و شهرت خود را مدیریت کنید، اما نمی‌توانید ادراکات فردی را که در ذهن هر فرد وجود دارد کنترل کنید (مثلاً اگر تجربه خدمات مشتری بدی داشته باشد).

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در هر مرحله بهترین قدم خود را به جلو بگذارید و سعی کنید با مخاطب اصلی خود طنین انداز شوید. اما امیدواریم در این مرحله، ابزار، دانش و منابع لازم برای شروع را به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *