طراحی وب به طراحی وب سایت هایی گفته می شود که در اینترنت نمایش داده می شوند. معمولاً به جنبه های تجربه کاربر توسعه وب سایت اشاره می کند تا توسعه نرم افزار. طراحی وب در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود. با این حال، از اواسط دهه 2010، طراحی برای مرورگرهای موبایل و تبلت اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند. به عنوان مثال، ظاهر به رنگ ها، فونت ها و تصاویر استفاده شده مربوط می شود. Layout به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی وب خوب برای استفاده آسان، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و با گروه کاربری و برند وب سایت مناسب است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که ممکن است حواس کاربران را پرت یا گیج کند ظاهر نشود. 

از آنجایی که سنگ اصلی خروجی یک طراح وب سایتی است که برنده و اعتماد مخاطبان هدف را تقویت می کند، حذف تا آنجا که ممکن است نقاط بالقوه ناامیدی کاربر یک ملاحظه حیاتی است.

دو تا از متداول‌ترین روش‌ها برای طراحی وب‌سایت‌هایی که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی کار می‌کنند ، طراحی واکنش‌گرا و تطبیقی است. در طراحی واکنشگرا، محتوا بسته به اندازه صفحه نمایش به صورت پویا حرکت می کند .

در طراحی تطبیقی، محتوای وب‌سایت در اندازه‌های طرح‌بندی ثابت می‌شود که با اندازه‌های رایج صفحه نمایش مطابقت دارد. حفظ یک چیدمان که تا حد امکان هماهنگ بین دستگاه ها باشد برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است.

از آنجایی که طراحی پاسخگو می تواند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند، طراحان باید در کنار گذاشتن کنترل نحوه ظاهر شدن کار خود دقت کنند. اگر آنها مسئول محتوا نیز باشند، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش مهارت خود داشته باشند، از مزیت کنترل کامل محصول نهایی لذت خواهند برد.

تغییر شغل آنقدرها که اغلب تصور می شود سخت نیست، به خصوص اگر منابع مناسبی برای کمک به ایجاد تغییر در اختیار داشته باشید. برای بسیاری از طراحان وب، اکنون زمان مناسبی برای تغییر در طراحی UX است . برای شروع، افزایش پولی است که با تغییر در شغل همراه است. 

تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری چیست؟

برای شروع، بیایید یک مقدمه کوتاه در مورد معنای “تجربه کاربر” داشته باشیم. محصولات دارای کاربران هستند و تجربه کاربری (UX) به سادگی تجربه ای است که کاربر از استفاده از آن محصول خاص دارد. تا اینجای کار خیلی خوبه؟

طراحی UX هنر طراحی محصولات به گونه ای است که تجربه کاربری بهینه ممکن را ارائه دهند. اگر این توصیف گسترده به نظر می رسد، به این دلیل است که ماهیت طراحی UX بسیار گسترده است. ایجاد UX بهینه شامل درک روانشناسی، طراحی تعامل ، تحقیقات کاربر ، و بسیاری از رشته های دیگر است، اما علاوه بر همه اینها یک فرآیند حل مشکل تکراری است (اما در ادامه به آن خواهیم پرداخت).

ظاهر یک محصول در مورد استفاده از تصاویر بصری برای ایجاد حس هماهنگی با ارزش های کاربر است و باعث ایجاد اعتبار و اعتماد در کاربر می شود. این در مورد ایجاد محصولی است که نه تنها زیبا به نظر می رسد، بلکه درست نیز به نظر می رسد.

طراحی وب و طراحی UX چه مشترکاتی دارند؟

کاربر محور در مقابل فناوری متمرکز

عنوان شغلی “طراح وب” تعاریف زیادی دارد و در واقع، کاری که یک طراح وب انجام می دهد تا حد زیادی به آنچه مشتری یا پروژه نیاز دارد بستگی دارد. برخی از طراحان وب به سادگی طرح های بصری و/یا نمونه های اولیه تعاملی وب سایت را با وفاداری بالا ایجاد می کنند و کدنویسی وب سایت را به توسعه دهندگان فرانت اند و بک اند واگذار می کنند.

با این حال، اکثر طراحان وب، هم با طراحی و هم در توسعه (جلو) وب سایت درگیر هستند. برخی از طراحان وب حتی به طور منظم به عنوان بخشی از مشاغل خود تحقیقات و آزمایش کاربران را انجام می دهند (و اگر شما یکی از آنها هستید، تقریباً برای کار در زمینه طراحی UX آماده هستید).

اما مهم نیست که شغل شما به عنوان یک طراح وب چه چیزی را شامل می شود، در اینجا برخی از جنبه های طراحی وب وجود دارد که می توان آنها را در طراحی UX نیز یافت.

حل مشکل

طراحان وب به دنبال حل مشکلات مشتریان خود هستند. طراحان UX به دنبال حل مشکلات برای کاربران خود هستند. طراحان وب با فرآیند حل مشکل کار می کنند: ابتدا مشکلات مشتریان خود را پیدا می کنند، سپس یک راه حل وب برای آنها طراحی می کنند و سپس قبل از انتشار وب سایت ، اقدام به توسعه و آزمایش آن می کنند. و پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت، طراحان وب اغلب درگیر آزمایش بیشتر سایت، جمع‌آوری بازخورد از کاربران و سپس تکرار مجدد طراحی هستند.

این فرآیند تکراری حل مسئله مشابه فرآیند طراحی UX است (در تصویر زیر نشان داده شده است). طراحان UX با تحقیقات کاربر شروع می کنند. ضروری است که کاربران بالقوه یک محصول را بشناسیم و دریابیم که مشکلات آنها چیست، چگونه آنها را حل کنیم و چگونه کاربران را به آن راه حل بخواهند و/یا به آن نیاز داشته باشند.

تحقیقات کاربر اغلب از طریق مصاحبه با کاربر ، مشاهدات، مطالعات جمعیت شناختی، تهیه پیش نویس داستان های کاربر و شخصیت ها انجام می شودو غیره. پس از آن، طراحان UX یک راه حل طراحی ایجاد می کنند که نیازهای کلیدی کاربر را برطرف می کند، و اغلب نمونه اولیه را برای آزمایش اعتبار یا قابلیت استفاده به کاربران بازمی گرداند. پس از راه‌اندازی محصول، طراحان UX بازخورد بیشتری از کاربر جمع‌آوری می‌کنند، که به دور جدیدی از تحقیقات کاربر وارد می‌شود و در نتیجه این فرآیند دوباره شروع می‌شود.

اگر قبلاً به عنوان بخشی از شغل طراح وب خود تحقیقات کاربر انجام داده اید، هنگام تغییر به طراحی UX، آن را یک مزیت بزرگ خواهید یافت. اگر نه، نگران نباشید—شما فرصت های زیادی برای یادگیری بهترین راه ها برای انجام تحقیقات کاربر خواهید داشت (برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید).

 

طراحی احساسی

هنگام طراحی وب سایت، طراحان وب اغلب از تایپوگرافی ، رنگ و طرح بندی برای شکل دادن به احساسات کاربران استفاده می کنند. برای مثال، با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر و فونت‌های سریف، می‌توان احساس اعتبار را ایجاد کرد. به طور مشابه، با استفاده از تصاویر رنگارنگ و تایپوگرافی بازیگوش می توان حس سرگرمی ایجاد کرد.

طراحان وب با طراحی احساسی آشنا هستند . یعنی ایجاد طرح هایی که احساسات کاربران را برمی انگیزد. طراحان UX همچنین نگران طراحی احساسی هستند، اما در مقیاس بزرگتر – آنها در تمام طول تجربه استفاده از یک محصول به برانگیختن احساسات از کاربران توجه دارند.

برای انجام این کار، طراحان UX نه تنها با تایپوگرافی و رنگ، بلکه با روانشناسی، طراحی حرکت، مدیریت محتوا و معماری اطلاعات نیز کار می کنند.

طراحان وب که این تغییر را انجام می دهند، به طور ذاتی درک می کنند که طراحی احساسی در UX شامل چه چیزی است. آنها به سادگی باید دانش جدیدی را در زمینه های دیگر به دست آورند تا توانایی خود را برای انجام این کار در یک تصویر بزرگتر تقویت کنند.

چند رشته ای

طراحی وب یک شغل چند رشته ای است که در آن شما نه تنها به دانش طراحی (تایپوگرافی، تئوری رنگ ) بلکه به مهارت در توسعه یک وب سایت (HTML، CSS، جاوا اسکریپت) نیاز دارید. برخی از طراحان وب هنگام کدنویسی انیمیشن ها و تعاملات با استفاده از CSS و/یا جاوا اسکریپت در طراحی تعاملی نیز نقش دارند.

طراحی UX نیز یک زمینه چند رشته‌ای است، اما شاید از این نظر فوق‌العاده باشد. طراحان UX باید از دانش در زمینه های روانشناسی، تحقیقات کاربر، طراحی بصری و حتی تجارت استفاده کنند تا بهترین UX را برای محصولات خود ایجاد کنند.

تفاوت بین طراحی وب و طراحی UX

کاربر محور در مقابل فناوری متمرکز

بخش بزرگی از شغل شما به عنوان یک طراح وب صرف پیگیری آخرین پیشرفت‌ها در HTML، CSS و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی می‌شود که همگی با سرعتی سرگیجه‌آور تغییر می‌کنند و بهبود می‌یابند. کدام مرورگرها از چه نسخه هایی از CSS پشتیبانی می کنند؟ آیا انیمیشن های CSS در سافاری در مک کار می کنند؟ حتی من را در اینترنت اکسپلورر شروع نکنید! اینها ممکن است چند سوال (و ناامیدی) باشد که دائماً در ذهن شما به عنوان یک طراح وب وجود دارد.

ما طراحی UX به فناوری مربوط نمی شود.. در عوض، تمرکز آن بر روی کاربران متمرکز است – فناوری تنها وسیله ای برای کاربران است تا به آنچه نیاز دارند دست یابند. تنها با تمرکز بر روی کاربران، طراحان UX می‌توانند راه‌حل‌هایی ایجاد کنند که نیازهای خاص آن‌ها را برآورده کند و در نهایت، کاربران مایل به پرداخت آن باشند. طراحان UX تحقیقات گسترده ای در مورد کاربران انجام می دهند تا بیشترین چیزی را که می توانند در مورد کاربران خود بیابند، که اکثر طراحان وب شانس انجام آنها را نداشتند.

UX فراتر از وب است

طراحی UX مستقل از پلتفرم است. اصول و فرآیندهای آن در بسیاری از مناطق مختلف خارج از مرورگرهای وب اعمال می شود: در برنامه های تلفن همراه، نرم افزارهای دسکتاپ، و حتی محصولات سخت افزاری و فضاهای خرده فروشی.

از سوی دیگر، حوزه طراحی وب به شدت به مرورگرهای وب گره خورده است. این بدان معناست که طراحان UX می‌توانند فرصت‌های شغلی را نه تنها در زمینه‌های در حال رشد مانند استارت‌آپ‌های فناوری، بلکه در صنایع بالغ و باثبات مانند تولیدکنندگان خودرو پیدا کنند. تا زمانی که یک محصول وجود دارد، نیاز به UX وجود دارد – و این واقعاً دنیای فرصت‌های شما را باز می‌کند.

مزیت بزرگ تجربه طراحی وب هنگام حرکت به سمت طراحی UX

ارتباط پس زمینه طراحی وب

بزرگترین مزیت حرکت از طراحی وب به طراحی UX میزان همپوشانی بین دو زمینه طراحی است. اگرچه درست است که طراحی UX پلتفرم های بیشتری را نسبت به مرورگر وب پوشش می دهد، بخش قابل توجهی از کار طراحی UX هنوز روی محصولاتی انجام می شود که حداقل تا حدی مبتنی بر وب هستند (به وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، برنامه های وب مانند Dropbox فکر کنید، و خدماتی مانند گوگل).

همپوشانی بین طراحی وب و طراحی UX بیشتر است اگر به نوعی تحقیق کاربر یا فرآیند تکراری بهبود مستمر یک وب سایت با داده های کاربر انجام داده باشید.

تسلط بر اصطلاحات طراحی و کدنویسی وب سایت نیز به شما کمک می کند که نمی توان آن را نادیده گرفت. پس از همه، طراحی UX یک فرآیند مشارکتی است که در آن ارتباطات بسیار مهم است. اینکه بتوانید از اصطلاحات صنعتی در حین صحبت با همکاران خود استفاده کنید، قطعاً شما را در موقعیت بهتری نسبت به کسی که از یک پس زمینه غیر طراحی آمده است، قرار می دهد.

 

زیبایی شناسی

توانایی شما برای ایجاد زیبایی شناسی زیبا به عنوان یک طراح وب نیز هنگام تغییر به طراحی UX مفید خواهد بود. اولا، زیبایی شناسی ابزاری عالی برای تقویت ارتباطات شما با ذینفعان داخلی است. به عنوان یک طراح UX، باید یافته ها و توصیه های خود را به طور مداوم به ذینفعان داخلی (مانند مدیر عامل یا مدیر محصول) ارائه دهید و توانایی شما در ایجاد گزارش ها و ارائه های بصری لذت بخش، جذب نکات کلیدی شما را به حداکثر می رساند.

ثانیا، زیبایی شناسی نقشی حیاتی در طراحی UX ایفا می کند. یک افسانه رایج در مورد طراحی UX این است که قابلیت استفاده عالی بر زیبایی شناسی غلبه دارد – اما این حقیقت ندارد. در واقع، مطالعه بیش از 2500 شرکت‌کننده توسط پروژه اعتبار استانفورد نشان داد که تقریباً نیمی از آنها اعتبار وب‌سایت‌ها را بر اساس جذابیت بصری آن‌ها ارزیابی کردند (5).

این نشان می دهد که چگونه زیبایی شناسی دست در دست سایر عوامل مانند قابلیت استفاده برای ایجاد تجربه کاربر بهینه از استفاده از یک محصول کار می کند.

blank

چگونه مهارت های خود را برای جهش از طراحی وب به طراحی UX تقویت کنید

حرکت از طراحی وب به طراحی UX گاهی اوقات می تواند کاملاً ساده باشد، به خصوص اگر برخی از جنبه های تحقیقات کاربر را در شغل خود به عنوان یک طراح وب انجام داده باشید. با این حال، برای سایر طراحان وب، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

اگر مدتی را صرف مطالعه UX، تمرین برخی از مهارت‌های UX در طول کار طراحی وب خود و ساختن یک CV کرده باشید که درک شما از طراحی UX را نشان می‌دهد، می‌توانید جهش کنید. اگر نمی‌خواهید کجا بیاموزید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد، و ما برخی از بهترین‌ها را در زیر برجسته کرده‌ایم.

دوره های آنلاین

بنیاد طراحی تعامل

دان نورمن ، دانشمند شناختی که اصطلاح «تجربه کاربر» را ابداع کرد، بنیاد طراحی تعامل (بله، این ما هستیم) را «معدن طلای اطلاعات در مورد طراحی تعامل» نامید. مجله فوربس می گوید که ما “آموزش سطح Ivy League در UX، طراحی محصول یا تعامل انسان و کامپیوتر” را ارائه می دهیم. خوشبختانه، این آموزش در سطح قیمت گذاری Ivy League نیست.

ما سالانه هزینه کمی دریافت می کنیم و شما نه تنها به تمام آموزش های آنلاین ما، بلکه به بزرگترین انجمن طراحی متخصص در جهان نیز دسترسی خواهید داشت. ما همچنین یک کتابخانه رایگان از متون دانشگاهی از محققان برتر صنعت طراحی ارائه می دهیم.

ما سه دوره داریم (از بین 32 دوره فعلی) که به طور خاص برای کمک به افراد برای ورود به دنیای طراحی UX طراحی شده اند. همه زمینه‌های کار UX و مهارت‌های اساسی برای تمرین کار UX را در « از ابتدا طراح UX شوید» یاد خواهید گرفت.

در اولین شغل خود را به عنوان یک طراح UX (یا تعاملی) دریافت کنید، می‌توانید بیاموزید که کارفرمایان بیشتر به دنبال چه نوع تجربه‌هایی در UX هستند، و همچنین می‌توانید یک جلد نامه، CV و نمونه کار برنده بسازید که به شما کمک می‌کند مصاحبه برای کار طراحی UX.

در نهایت، در تحقیق کاربر – روش‌ها و بهترین روش‌ها ، بهترین شیوه‌های صنعت را در مورد نحوه انجام تحقیقات مناسب کاربر بیاموزید و نتایج تحقیقات خود را به اقدام مفید در مورد محصول خود تبدیل کنید.

می‌توانید تمام دوره‌های UX دیگر ما را اینجا بیابید .

کورسرا

همچنین ممکن است بخواهید Coursera را که یک منبع عالی برای یادگیری آنلاین است، بررسی کنید. دوره های آنها، مانند دوره ما، توسط متخصصان برجسته در زمینه خود توسعه می یابد. با این حال، برخلاف ما، آنها در UX تخصص ندارند و دوره های آنها همیشه در دسترس نیست، اما زمانی که آنها در دسترس هستند، معمولاً با پرداخت هزینه (بر اساس هر دوره) قابل دسترسی هستند.

Udemy

Udemy مجموعه عظیمی از دوره ها را تقریباً در هر زمینه ای که می توانید تصور کنید ارائه می دهد. Udemy در واقع یک ارائه دهنده آموزش نیست، بلکه یک واسطه آموزشی است که توسط افرادی از سراسر جهان ایجاد شده است. به این ترتیب، کنترل کیفیت زیادی در دوره های آنها اعمال نمی شود – در حالی که برخی از آنها کاملاً درخشان هستند، بسیاری از آنها چنین نیستند.

دوره های کلاس درس

گروه نیلسن نورمن

اگر می خواهید دوره های کلاس درس را بررسی کنید. ما توصیه می‌کنیم از «نام‌های بزرگ» صنعت که تجارب یادگیری قابل اعتماد و با کیفیت بالا را ارائه می‌کنند، بچسبید. یکی از آن نام های بزرگ، گروه نیلسن نورمن است که یکی از شناخته شده ترین مشاوران UX نیز می باشد.

آنها طیف وسیعی از آموزش های مبتنی بر کلاس را در مکان های مختلف در سراسر جهان ارائه می دهند. آنها ارزان نیستند، اما اگر ترجیح می دهید آموزش آنلاین نداشته باشید، جایگزین خوبی هستند.

می توانید آموزش های گروه نیلسن نورمن را در اینجا بیابید .

مجمع عمومی

مجمع عمومی گزینه دیگری برای یادگیری پردیس به سبک بوت کمپ است. آنها دوره های نسبتا کوتاه و شدیدی دارند که به طور منظم تکرار می شوند. با این حال، آنها قیمت بالایی دارند و فقط در مکان های انتخابی در دسترس هستند.

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجمع عمومی کسب کنید .

دروس دانشگاهی

اگر پول و زمان زیادی دارید، می توانید ادامه دهید و مدرک لیسانس یا فوق لیسانس را در دانشگاه بگیرید. هنوز یک دوره مدرک “فقط UX” وجود ندارد و اکثر مدارک مرتبط تمایل دارند بر تعامل انسان با کامپیوتر تمرکز کنند .

دو نمونه از این نوع برنامه ها عبارتند از:

کارنگی ملون – برنامه های HCI

دانشگاه یورک – کارشناسی ارشد در فناوری HCI

دانشگاه گزینه کم هزینه ای نیست، هم از نظر زمان و هم از نظر هزینه ای که برای آن هزینه می کنید. قبل از اینکه تصمیم به رفتن به این مسیر بگیرید، باید مزایا و معایب یک دوره دانشگاهی را با دقت بسنجید.

به عنوان مثال، در اینجا نحوه تقسیم کل هزینه های یک مدرک دانشگاهی 4 ساله آمده است:

HSBC، همانطور که توسط دانشگاه های برتر گزارش شده است، دریافت که متوسط تحصیلات دانشگاهی مستقر در ایالات متحده 36564 دلار در سال هزینه دارد (6). این شامل هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی می شود.

برای یک مدرک 4 ساله، این مبلغ به 146256 دلار می رسد – و این هزینه ها (مانند بهره) دریافت وام برای تحصیل شما را محاسبه نمی کند.

سپس هزینه فرصت ترک کار و گذراندن چهار سال در دانشگاه وجود دارد. یعنی درآمدی که هنگام تحصیل تمام وقت در دانشگاه از دست می دهید. طبق سرشماری ایالات متحده، یک غیر فارغ التحصیل به طور متوسط 27351 دلار در سال درآمد دارد (7).

در طی 4 سال، این مبلغ به 109404 دلار می رسد که اگر کار می کردید می توانستید به دست آورید.

با جمع بندی هزینه واقعی و هزینه فرصت، هزینه کل به شما می رسد: 255660 دلار!

blank

اگر فکر می کنید که همه گزینه ها گیج کننده هستند، ممکن است بخواهید با بررسی بازگشت سرمایه از هر نوع یادگیری شروع کنید. ما در اینجا مقاله ای داریم که بازگشت سرمایه از هر یک از انواع یادگیری ذکر شده در بالا را بررسی می کند.

شبکه سازی

بهترین راه برای یافتن کار در هر زمینه ای این است که از کمی دانش درونی استفاده کنید و از افرادی که قبلاً کاری را که می خواهید انجام دهید کمک بگیرید. قبلاً کار سختی بود، اما امروزه می‌توانید به سادگی آنلاین شوید و شبکه‌سازی کنید.

ما لینکدین را به هر کسی که به دنبال انجام شبکه های حرفه ای است توصیه می کنیم. به گروه های UX بپیوندید و به گفتگو بپیوندید. فقط وارد نشوید و درخواست کار نکنید – ابتدا ارزش خود را نشان دهید و به مردم کمک کنید و تنها پس از ایجاد روابط به دنبال کار بگردید.

بنیاد طراحی تعامل همچنین فرصت‌های شبکه‌سازی را به اعضا و غیرعضوها ارائه می‌دهد. اعضای ما می‌توانند از طریق انجمن‌های از پیش طراحی‌شده که امکان همکاری بین گروه‌های بزرگ طراحان را فراهم می‌کند، شبکه‌های بسیار خاص را انجام دهند.

هم اعضا و هم غیرعضوها می‌توانند در رویدادهای اجتماعی گروه‌های محلی ما شرکت کنند که شرکت در آنها کاملاً رایگان است. در اینجا می توانید درباره گروه های محلی اطلاعات بیشتری کسب کنید .

همچنین می‌توانید با تعامل با رهبران جامعه طراحی در رسانه‌های اجتماعی، به درگیر شدن با رهبری جامعه طراحی فکر کنید. ما لیستی از بیست طراح بزرگ را در اینجا ارائه کرده ایم که می توانید به صورت آنلاین با آنها تعامل داشته باشید.

شما می توانید آن لیست را تا جایی که دوست دارید با کمی کار گوگل گسترش دهید.

 

راهنمایی و بازخورد

ما متوجه شده‌ایم که اگر بتوانید شخصی را پیدا کنید که به شما راهنمایی کند و در مورد تلاش‌های شما بازخورد ارائه دهد، می‌توانید راحت‌تر تغییر شغلی ایجاد کنید. البته اگر شخصی را می شناسید که از ایفای این نقش خوشحال است، می توانید از شبکه حرفه ای موجود خود یک مربی تهیه کنید.

اگر فکر می‌کنید این کار برای شما کارساز نیست، اعضای لیگ طراحی بنیاد طراحی تعامل به شبکه کارشناسان طراحی UX ما دسترسی دارند و یک مربی از آن شبکه می‌بینند.

برداشتن

حرکت از طراحی وب به طراحی UX کار سختی نیست. شما می‌توانید مهارت‌های موجود خود را از طریق یک فرآیند آموزش ایجاد کنید و نوع آموزشی را که برای شما مناسب‌تر است انتخاب کنید. پس از آن، می توانید این یادگیری را به عنوان یک طراح وب در عمل پیاده کنید.

خبر خوب این است که شما در حال حاضر به زبان طراحی صحبت می کنید، بنابراین زمانی که کمی در UX تمرین کنید، آماده خواهید بود تا حرفه خود را به طراحی UX تغییر دهید و به سریع ترین بخش در حال رشد حرفه طراحی در جهان امروز بپیوندید.

مراجع و کجا بیشتر بدانیم

دوره: طراحی وب برای قابلیت استفاده : لینک

تحقیق Payscale در مورد حقوق طراحی وب : لینک

تحقیقات Payscale در مورد حقوق طراحی UX : لینک

سی ان ان گزارش می دهد که در 10 سال آینده 3.4 میلیون شغل طراح UX رشد کرده است : لینک

تجزیه و تحلیل DMI از سرمایه گذاری در طراحی : لینک

افسانه های UX: اگر قابلیت استفاده خوبی دارید، زیبایی شناسی مهم نیست : لینک

هزینه تحصیل در ایالات متحده چقدر است  : لینک

درآمد بر اساس آموزش: اداره آمار کار ایالات متحده : لینک

درباره طراحی وب سایت بیشتر بدانید

با دوره ما روانشناسی گشتالت و طراحی وب: راهنمای نهایی، به طراحی وب عمیق بپردازید.

یکی از عناصر کلیدی یک محصول موفق، ایجاد نمایشگرهای موثر، کارآمد و از نظر بصری دلپذیر است. برای تولید چنین نمایشگرهایی با کیفیت بالا، چه گرافیکی (مثلاً وب سایت ها) و چه ملموس (مثلاً کنترل از راه دور)، درک بینایی انسان، همراه با دانش ادراک بصری مورد نیاز است.

با مشاهده، تحقیق و شناسایی نمونه هایی از توانایی های ادراکی خود می توانیم محصولاتی را مطابق با این ویژگی های وحدت بخش طراحی کنیم. به منظور گسترش چنین مهارت هایی در دنیای طراحی تعامل، ما “روانشناسی گشتالت و طراحی وب: راهنمای نهایی” را توسعه داده ایم.

روان‌شناسی گشتالت نظریه‌ای از ذهن است که در بسیاری از جنبه‌های مختلف اندیشه، عمل و ادراک انسان به کار رفته است. به ویژه، نظریه پردازان و محققان گشتالت تلاش می کنند تا ادراک بصری را بر حسب روشی که فرآیندهای اساسی سازماندهی می شوند و اینکه چگونه به ما در درک جهان کمک می کنند، درک کنند.

سازماندهی این فرآیندهای شناختی برای درک ما از نحوه تفسیر جریان مداوم اطلاعات بصری که وارد چشمانمان می شود و اینکه چگونه به نمایشی منسجم، معنادار و قابل استفاده از جهان تبدیل می شود، مهم است. در طول بیست سال گذشته، کار روانشناسان گشتالت توسط طراحان تعامل و سایر متخصصان درگیر در توسعه محصولات برای کاربران انسانی پذیرفته شده است.

در این دوره، برخی از بهترین منابع موجود در حال حاضر در مورد موضوع روانشناسی گشتالت و ادراک بصری را گردآوری و ادغام کرده ایم. برای کمک به درک اینکه چگونه می توانید روانشناسی گشتالت را در طراحی وب به کار ببرید، نمونه های مختلفی از طرح های موجود ارائه کرده ایم.

اینها توجه را به کیفیت ها، ویژگی های عجیب و غریب و ویژگی های ادراک بصری جلب می کنند. علاوه بر این، آنها در مورد چگونگی تطبیق این موارد و در موارد متعددی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند تا از اهداف کاربر یا طراح یا مشتری پشتیبانی شود.

به کارگیری تفکر گشتالت در طراحی، بینش ها و راه های جدیدی را برای برخورد با مشکلات و چالش ها در اختیار ما قرار می دهد. با تثبیت روش‌های متعددی که اطلاعات بصری را سازماندهی می‌کنیم، در ذهن خودمان می‌توانیم طرح‌های خود را برای همه کاربران بهبود دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.